söndag 15 juli 2012

wzup br0

Vi har en katt.
Mina ögon sväller opp och min näsa bubblar. Ei se mitään fö jag e glad för det. Han är nästan lika bra på att va gälin som Åki. Åki är inte hemma. Han är i purmo. Likaså mor. Jag kom endast hem för att göra min mor nöjd. Istället hittar jag jeni & fidde skrattandes i soffan. Med andra ord: me go back to town och snackar wolof med mina boyzh.
Idag har jag stiftat nya bekantskaper och lärt mig om socionomyrket och kommit 45 minuter för tidigt till jobbet och prövat på mama ethiopia-käk.
Nu ska jag packa väskan, tanka bilen, lära mig nya wolof-fraser och studera franska med hjälp av Papas fd franskabok som jag hittade i babus kök då jag städade.
The tall guy har lovat mig att köpa en bautafin bröllopsklänning åt mig om jag fortsätter städa.
Och nej, jag slapp int in nånstans men det är mer än K.
Har ju ett helt år på mig att bli expert på wolof dårå.
tjing tjong kom int och köp glass av mig denna vecka. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar