onsdag 4 juli 2012

katal sa ndeye & na gna def

Jag lever fortfarande.
Jag mår bra.
Jag jobbar fortfarande i glasskiosken och "smygäter" alltför mycket glass och blir utskälld av min chef utan att få sparken eller mista min "chefposition" (ja, jag är chef över kiosken i jeppis. Det trodde ni inte om mig. Inte jag heller.)
Jag har en ny telefon. En rå sådan. En samsung galaxy S 2 som måst laddas varje dag och som jag ännu int har slängt i golvet.
Imorgon och på fredag är jag hus,-höna,- och hundvakt eftersom min mor och mina systrar sticker iväg på "familjesemester" till tampere/nån annanstans. En snigel vid namn Blixten ersätter min plats.
Min höna Gosefis är död.
Snart infinner sig en uggletatuering på mitt ben och jag förlorar lots of cash.
Jag har köpt fotisshorts för 30 €.
Jag har "börjat springa" (läs: sprungit 3 km en gång samt haft pausjumppa i skogen för att återfå någorlunda normal andning).
Jag har nästan mist mina 6 chanser till studieplatser i sverige, men förhoppningsvis fick jag inskickat rätt papper denna gång.. FÖRE de bestämmer vem som blir antagen till olika utbildningar.
Om 8 dagar får jag reda på om jag fått studieplats i sverige. Galet.
På fredag är det kalasfeelisfest utan kalas. Min syster och hennes 15-åriga vänner kommer samt några 26-åringar. Också aningens galet.
Och nu till det läskigaste men kanske ändå galnaste av allt - en (41-årig) afrikan vid namn Abdou som bor i Germania som pratar wolof, franska och lite italienska och tyska och som jobbar med att lära barn konstiga afrikanska danser och musikstilar och spela afrikanska trummor befinner sig i sverige med sitt band den 17:e juli (och 2 veckor framöver) och kommer sedan, helt seriöst, och hälsar på mig hit till finland. That´s sick dude.
Jag måste tvinga mina galna niggahboyz att lära mig "snälla" ord och meningar på wolof och franska tills dess, samt hitta en sovplats åt folket. Undrar vad mamma säger om jag tar hit några afrikaner som är 20 år äldre än mig?
Här har ni förresten Abdou - killen med skillen och dreadsen och pennan i hand. (Jag är säker på att folket där ute undrar hur i helfvete jag kom i kontakt med denna kille. Le answer is: det undrar jag oxå. Han skicka vänförfrågan via FB helt random bara, och nej, ingen av mina niggahboyz vet vem denhär killen e. Mystiskt.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar