fredag 14 september 2012

kärlek till folket

Idag är en sådan dag då jag sitter helt ensam i bästa fam0s & Nilsas lägenhet i Jätkäsaari i Helsingfors och läser folks bloggar.
Idag är också en sådan dag då jag är så glad och stolt över alla fina mänskor som fajtas med allt från förjävliga krämppor till att känna sig hemmastadda and so on, och det resulterar i att jag bara vill sitta och böla. Släppa en glädjetår. Och en saknadstår. Och en förfaanälsklingtår. Och en Åketår.



Men mest vill jag bara kramas. Krama farrmurr, krama mäedz, krama kakkalådon i svedoland som äntligen har borstat sitt hår, krama ååååke, krama sukan/håne/josse/gardinet/kvafitto-hon-heter, krama Nils, krama mitt krull, krama rumpppan, krama kävyn, krama paskakellotanten, krama en häst, krama mamm menn, krama mommo menn, krama hela släkten, krama träd, krama Nalle, krama solen. Krama hela världen.
..Krama blir ett konstigt verb efter många upprepningar. Till slut börjar jag tänka på Karma som snooki o co partajjar vid 24/7 i jersey shore. Speaking of Jersey shore, jag ska göra fuffens denna helg. Och pga mitt fuffens missar jag första avsnittet av Snooki o Jwoww som kommer på söndag kl 19.30. Min själ gråter.

Nu ska jag städa lägenheten en gång till, packa fam0s väska, invänta fam0 och ha kramkalas, fundera på om jag borde laga käk åt fam0 eller inte (klarar sig en farrrmurrr utan mat till kl 19 ikväll? vilken tid käkar farmödrar i skolan?) samt ligga i fam0s übersköna säng och lyssna på Portugal the man och tänka på fina saker.


Fam0s fina karta över södra finland så jag ska veta var nånstans jag befinner mej.
Hejtå.

1 kommentar: