lördag 17 december 2011

strunt

Ikväll blir det besök hos bästa kackur-fröken med jennifer och emilia, och imårgon bär det av till morbrors för att fira kusinen som fyller 4.
Idag fyller förresten Hanna 19. Omg. Gamla tanten.
Det betyder att jag fyller 18 om 10 dagar. Och om 9 dagar är det bartykalas med mormors hemlagade blåbärslikör, 6 år gammal rhodossprit 
och såklart, bastubad och badkar med bästa jo-c och andra bra:iga personer.
Awzum.


I hopp om att inte se ut som en uppstoppad korv 
i min nya klänning som jag ska ha på kalaset, 
har jag spelat wii fit i 58 minuter och dansat zumba i 45 minuter idag.
Igår dansades det också zumba, plus att jag på morgonen 
gjorde några Muskelövningar From Hell i min säng, höhö.

87-73-93
5* kg
BMI 21


Konstigt det här med vikt och utseende, hade inte haft komplex på över ett halvår,
men  för några veckor sedan, bara för att några kompisar berättade om hur de försöker 
gå ner i vik, och hur missnöjda de är med sig själva och vilken äckel-känsla de får av att 
se sig själva i spegeln, kommer känslan av att jag inte kan vara nöjd över min kropp tillbaka,
och jag är fast
Igen.
Dock 5 cm smalare i midjan och 2 kg lättare.
Siffror hit och dit.
Helt jävla onödigt, men ändå plötsligt så nödvändigt. 
 


2 kommentarer: