fredag 30 december 2011

tiden går

Nu är jag vuxen, stor, myndig, ansvarsfull, glad, störd på vissa saker, trött, lugn och ledsen.
Men inte klagar jag. Jullovet har varit kort men pretty awzum. Agerade tomte på julafton, fick en sprillans egen laptop (dock begagnad men vad gör det?), en massa pengar och åt tills jag sprack. Njöt som en fri ko på en grön äng. Dagarna gick och det blev dags att fira min 18-årsdag. Många kom och många stack förrn jag egentligen hunnit bli 18. Champagne skjöts, pipa röktes, ölspel spelades, syndiga saker ficks, maten tog slut och badkaret och bastun var inte lika häftiga som på påsk. Men det var trevligt. Dagen efter var det vuxenkalas och jag förtjänade ihop runt 450 €. Fick också bidrag till min framtida tatuering som förövrigt högst antagligen kommer infinna sig på mitt revben i form av texten "Åke".
Dagen efter vuxenkalaset styrdes kosan mot Oulu för att njuta av shopping och spa. Fick ny garderob, helkroppsmassage, åt god mat, drack öl, spelade dyra bilspel, gymmade, simmade i både ute-och innepool, pratade alla språk jag behärskar någorlunda, och blev glad över finnar som försökte prata svenska och lovade bättra sig tills vi kom nästa gång på besök.
Idag fixade jag passfoton, köpte öl för första gången (utan att behöva visa ID), stack ett varv till ABC och kollade läget, färgade mitt och Eves hår, och umgicks med bra personer.
Imorgon mina kära vänner, är det nyår. Nyårsafton. 2012. 12 månader kvar tills världen går under. Vad är då meningen med att ta studenten, stressa över skolval, söka in till nya skolor som ändå i framtiden ångras, ta studenten, flytta till en ny stad om så krävs och skiljas från gamla och nya godingar, då vi ändå bara har 12 månader kvar att leva?

















I´ll tell u what the points are, maen;
abiresan med dom bästa, Amys avskedsfest, sommaren, vintern som aldrig kommer, dagen då en tatuering tar plats på min kropp, dagen då vi står där med mössan på huvudet och inser att vi slipper Gunnevi, min finfina hund Åke, nya bekantskaper, och såklart, nästan bäst av allt; fester, partyn, kalas, bartys. Massor och i stora mängder.
Imorgon, tå ztzeer i. Mikis, mellen, jeppis, Amy, Charlie. Beware, piputi har feelis. Megafeelis. KÄNN PEPP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar