torsdag 29 mars 2012

20 gram protein

Sitter svettig och skitig och nöjd efter kvällens gym,-& pratstund med Fén i min dubbelsäng och lyssnar på Birdy
och intar en halväcklig icke-toffee smakande proteinbar och bara känner hur armmusklerna sväller
och hur ryggmusklerna drar ihop sig
och en inte allt för trevlig träningsvärk tar form.
Jag tränar i-n-t-e på högskoleprovet, vilket jag borde med tanke på att jag i framtiden vill ha ett någorlunda vettigt jobb och inte skura pottor och torka blod från golv på dagis för resten av livet.
Istället kollar jag på hippiebilder och drömmer mig bort till fina öknar med kaktusar och regnskogar och Purmo
och tänker på vad mannen håller på med nu just där borta i LA. Sover bland fyllon på en parkbänk? Röker? Dricker redbull? Påtar på sina dreadlocks? Skrattar? Njuter? Diskuterar livet med främlingar? Skriver bok? Saknar mej?
I donno, cus i´m stuck here in Finland and he´s never online at FB.  Förhoppningsvis har han int drunknat, tagit en överdos, blivit tillfångatagen, våldtagits i sömnen eller blivit rånad.
Six weeks. Sechs Wochen. Sex veckor.. Yeah, well Maen. Snigelfitta som en viss Korv & Fé sku säga.
K.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar