onsdag 4 april 2012

Ändrade planer; chaufför Farrfarr får rycka in igen eftersom herrn där oppe bland molnen valde att slänga ner lite mjöl på jorden just den dagen jag skulle åka moppe till fasters för att ta hand om barn och hundar och förtjäna lite cash.

Jag äter äppel-kanel gröt och Åke försöker möblera om i sin nya hundbädda av hård plast. Smart hund. Vi är ensamma hemma och vi tänker strunta i att gå en überlång promenad denna morgon eftersom ingen av oss diggar snö.

Igår var en bra dag. Barbro Cygnell ringde och väckte mej lite före 09 och berättade för mig att jag tydligen skulle ha jobbat ännu en dag, vilket jag inte gjorde eftersom jag hade för mej att sista arbetsdagen var måndag. Så dagiset fick vara skitigt i 1 dag, men förhoppningsvis städade andra tanten ordentligt igår då. (Okej, denna del var kanske inte så värst bra.) Efter att Barbro sagt ajöken och erbjudit mig inhoppar-jobb ifall sådana dyker opp, ringde jag till Fam0 och sa att vi måst på gym. Så kl 10 ungefär befann vi oss vid gymmet och pumpade muskler mitt bland en massa cronisbarn. Efter gymmet shoppade vi loss vid smarket och då vi anlände till Kackushuset det varma, åt vi maaate och nästan 1,5 liter glass. Och "lite" chips. Och melon. Vi kollade en superskÖjjig film och sedan förvandlades vi till Master chefs och tillrädde en faktist väldans god middag bestående av lax, svamp, morötter, creme bonjour, purjolök, vatten, och nånting mieer. Putsade köket en aning medan Fam0 stod vid sin rätta plats - spisen.
Efter maten försökte vi rädda stackars moppen som hade en halv nyckel fast i sig, men tyvärr misslyckades vi. Istället 9 gag:ade Fam0 och jag kollade hund,-och barnuppfostringsprogram. En stund senare ringde fru Krull och vi for till fruns på tekväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar