tisdag 17 januari 2012

stress utrotas med zumba

Dagen i stora drag
- 2 håltimmar, varav den ena spenderades i "myshörnan" med Emilia med fina textmeddelanden av en viss person och bilskoleteori, medan den andra håltimmen spenderades på café med Lukas.
- hade en chill psycka -och tyska timme, plus en stressig hissatimme
- hade info om vidare utbildningar på matrasten (blev int klokare ..som vanligt)
- 50 minuters flitigt studerande av Albert Edelfelt och hans konstverk vid biblioteket
- stress över högskoleprovsanmälning, min kära tröga moder som aldrig slutar prata i telefon, systers nya komplicerade Samsungtelefon, hissauppgiftspappreNA, körkortsteori och mina skitiga brillz som e sneda och för stora.

Men, int kan jag ju dö av stress. Så jag kör på en bra taktik (defensmekanism.. och copingstrategi) än en gång (som Lukas oxå sku bord pröva på nångång..); förträngning och ignorering. Skiter i allt som framkallar stress och sticker iväg med Kecka till risö skola för att dansa zumba en stund.
Ikväll ska jag läsa min 467 sidor långa bok om religionspsykologi som jag förövrigt lånade helt frivilligt från biblioteket idag, och se om jag kan luska ut varför lessare beter sig som de gör. >: )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar