onsdag 4 januari 2012

Tillägnad Charlie.




Hej Charlie. Lola här. Nu tänker jag express my love for you, 'cus your god damn sexy and you totally know it.
Och jag ber om ursäkt för tjuvande av dina bilder, men sidu, de e bara du som har bilder som innehåller så mycket kärlek..!
Since du e min beste far (och Amy min beste mor), Guds bästa barn i egen hög person, David, Davidanus, Charlie, Anus, Dejvid, gudabarnet (jaa man you name it) ska ja framföra en hälsning i form av en dikt. Dock kan jag int lova att den blir lika personlig och vacker som kvällens sång och gitarrspel.

"Mitt kära gudabarn,
du är så jävla härli o gälin
va sku ja pa dzä uta te?
Kanski köp ett nystan utav garn
o stick en ordentli mysso åt kexin?
För din skull har jag supit till jag spytt,
skrapat opp mina knän i bosund-urskogar
spinkkat på lessarbarn
(och små osynliga knytt).
Och kom ihåg,
vi va ju ba 17 ejn gang o slapp int in på bar,
men nu tå vi 18 pa va
ska vi fanimej drick tequila o kossu peach tills vi på bordi sta'
och skakar rumpa
och skriker "oh lala, nu fattas bara skumppa!"
Vi ska bosätta oss långt ifrån varann
men då vi dryft efter varann får
ska vi resa till jeppis och ha skoj vid mellen
..förutsagt att jag inte är på smällen.
Och vem vet, kanske har ni skaffat get, 
en som gärna delar med sig av ost
då blir du kanske fet
men det gör absolut nada,
fast som du vetså föredrar jag tränad sixpackig baramaga!"
 
 
 
Kvällen spenderades i jeppis tillsammans med Kex och Gudabarnet istället för att ligga hemma i sängen och läsa på rellaprov. Först blev det en visit till McDonald´s för att fylla på glass-och skvallerförrådet, medan vi resten av kvällen satt i lägenheten och pratade, skvallrade, skrattade, sjöng, spelade, åt rågbrödschips, dema med våra mobilnikar, imponerades av hundens vårkänslor och skåpens häftiga matinnehåll. På hemvägen syndade jag och bästa barnet - vi vred opp basen och sjöng för fulla muggar/huvuden/halsar. Bra kväll.
Rellaprovet -FU.
Morgondagen -Welcome. I could do with some ledigt nu igen. ..och jag hoppas skorna kommer imorgon!
 

1 kommentar: